Prawdziwa skarbnica wiedzy na temat pozycjonowania stron internetowych zupełnie za darmo!
Używanie na stronie słów kluczowych oraz optymalizacja strony WWW pod ich kątem to nadal jeden z kluczowych aspektów skutecznego pozycjonowania. W tym rozdziale przedstawimy Państwu elementy strony, które należy zoptymalizować w taki sposób, aby strona była jak najbardziej widoczna pod kątem danych fraz. Wszystkie zalecane zmiany dotyczą prac on-page i często wymagają zaawansowanej znajomości kodu źródłowego strony.
Specjalnie meta-tagi znajdujące się w sekcji head każdej witryny pomagają robotom wyszukiwarek określić tematyczność danej podstrony. Umieść co najmniej raz wyrażenie w tytule (meta-title), najlepiej na jego początku. Uzupełnij również opis strony (meta-description) umieszczając w nim frazę oraz zamieść jej kolokacje. Długość znacznika tytułu nie powinna przekraczać 60-80 znaków, a opis powinien zawierać około 140-160 znaków. Meta-tag keywords można pominąć, większość wyszukiwarek nie bierze już jego treści pod uwagę i nie ma wpływu na pozycjonowanie WWW.
Zamieść na stronie nagłówek poziomu H1 oczywiście zawierając w nim promowane wyrażenie kluczowe. Określisz robotom i użytkownikom tematykę danej podstrony.
Jeżeli na podstronie występują grafika czy zdjęcie produktu zamieść fraz w atrybucie alt. Treść alternatywna zwiększy nasycenie wyrażeniami oraz pozwoli na zwiększenie widoczności w wyszukiwarce graficznej.
Jednym z najważniejszych elementów jest odpowiednie zoptymalizowanie tekstów na stronie. Umieść tekst, który będzie zawierał co najmniej 2-3 wystąpienia frazy. Postaraj się je również wyróżnić za pomocą pogrubienia bądź pochylenia. Należy pamiętać, że stosowanie zbyt dużej liczby wystąpień przy małej ilości tekstu nie przyniesie dodatkowych korzyści. Treść musi być jak najbardziej naturalna.
Nie zapomnij o adresie URL i umieść w nim wyrażenie kluczowe. Jeszcze przed wejściem na stronę użytkownik i wyszukiwarka będzie poinformowana o treści jaką podstrona będzie prezentowa, co pozytywnie wpłynie na SEO.
Umieść wyrażenie kluczowe w anchor tekście odnośnika prowadzącego do promowanej podstrony. Taka zmiana pozytywnie wpłynie na pozycjonowanie strony.