Zbadaj świat SEO

Prawdziwa skarbnica wiedzy na temat pozycjonowania stron internetowych zupełnie za darmo!

Rozdział I
Jak działają wyszukiwarki internetowe?

Wyszukiwarki posiadają dwie zasadnicze funkcje: indeksowanie stron i oraz budowanie na ich podstawie indeksu oraz dostarczanie odpowiedzi użytkownikom na podstawie rankingowej listy stron, które zostały uznane za najbardziej istotne.

Indeks stron

Czym jest indeks stron? Najprościej można ją przedstawić i porównać do encyklopedii, która odpowiedź na pytanie przedstawia nie tylko w formie alfabetycznej listy, ale jako rozbudowaną sieć wyników – w różnej formie, zarówno graficznej jak i tekstowej.

Idąc tym tokiem budowę indeksu zamiast naukowcom powierza się specjalnym robotom, które przemierzają sieć i zapisują w wszelkie dostępne w nich dane – od dokumentów, tekstów po grafikę i inne media. Zapisywane one są w tzw. data center i za pomocą algorytmów ocenienie pod kątem najlepszej odpowiedzi dla danego zapytania.

Wyniki wyszukiwania

Działanie samej wyszukiwarki jest bardzo proste – działa jak maszyna wyrzucająca odpowiedzi na zadane pytanie. Przeszukuje miliardy dokumentów i na ich podstawie przedstawia wyniki biorąc uwagę przede wszystkim ich przydatność i trafność oraz popularność serwisu, który przedstawia te informacje.

W jaki sposób wyszukiwarki przygotowują ranking?

Aktualnie za przygotowanie rankingu odpowiedzialne są zaawansowane algorytmy. Inżynierowie wraz z postępem technologicznym udoskonalają wyszukiwarkę tak aby wyniki były jak najlepsze, ale również jak najbardziej naturalne. Liczby czynników mających wpływ na wyniki stale rośnie, dlatego proces optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarek, zwany również pozycjonowanie stron, jest tak skomplikowany. Działania związane z pozycjonowaniem stron nie ograniczają się tylko prac na samej stronie, ale również budowy marki firmy.

W przedstawionej akademii SEO postaramy się Państwu przybliżyć nie tylko jakie czynniki rankingowe wpływają na widoczność i pozycje stron internetowych. Skupimy się również na szeroko rozumianym podejściu do marketingu mając na uwadze skuteczne pozycjonowanie stron.


Przejdź do rozdziału II