Zbadaj świat SEO

Prawdziwa skarbnica wiedzy na temat pozycjonowania stron internetowych zupełnie za darmo!

Rozdział III
Zapewnij widoczność strony

Jednym z kluczowych działań związanych z SEO jest ułatwienie zarówno użytkownikom jak i robotom wyszukiwarek dostępu do strony. Mimo coraz bardziej rozbudowanych algorytmów, roboty nadal mogą nie rozumieć treści podstrony tak samo jak człowiek. Optymalizacja witryny pod kątem SEO pozwoli lepiej odczytywać stronę, co wspomoże proces pozycjonowania. Na samym początku należy przede wszystkim wykonać audyt SEO. Poniżej przedstawimy podstawowe problemy z indeksacją strony i porady jak zwiększyć jej widoczność.

Indeksacja witryny

  • Unikalność treści – treści na stronie muszą być unikalne. Wyszukiwarki zwracają na to szczególna uwagę i promują tylko oryginalne teksty i media.
  • Formularze logowania – nie blokuj strony formularzem logowania. Wyszukiwarka nie jest w stanie przejść takiego zabezpieczenia, więc treść witryny pozostaje ukryta.
  • Treść w postaci grafiki – korzystaj z multimediów jako element uzupełniający treści, a nie jako treść główną. Mimo coraz sprawniejszych silników, roboty nadal mogą nie odczytać zawartości plików Flash, obrazów, zdjęć, wideo czy plików muzycznych.
  • Odblokuj stronę – sprawdź czy strona nie jest zablokowana dla robotów wyszukiwarek w pliku robots.txt. Upewnij się, że w kodzie źródłowym serwisu nie są wdrożone meta-tagi blokujące jego indeksację.
  • Struktura linków – zadbaj o odpowiednią nawigację, zarówno użytkownik jak i robot wyszukiwarki powinien dotrzeć do wszystkich treści strony. Stosuj nawigację okruszkową oraz pamiętaj o przyjaznych adresach URL.
  • Dodaj stronę do indeksu – skorzystaj z narzędzia udostępnionego przez wyszukiwarkę i zgłoś stronę do indeksacji.
  • Mapa witryny – dodając mapę witryny ułatwisz robotom wyszukiwarki swobodne przemieszczanie po stronie i wskażesz podstrony udostępnione do indeksacji.

Treść strony pod zapytania

  • Wyrażenia kluczowe – umieść w tekście wyrażenia kluczowe, na które strona ma być wyszukiwana. Przykładowo Google jest przede wszystkim wyszukiwarką tekstową – bez odnalezienia wyrażenia kluczowego nie będzie promować danej podstrony.
  • Błędy językowe oraz ortograficzne – dbaj o stylistkę tekstu. Błędy językowe czy ortograficzne utrudnią robotom poprawne zrozumienie treści na stronie.
  • Kierowanie językowe – zadbaj o język treści dla użytkowników zgodnie z ich narodowością i preferencjami.
  • Kontekst treści – nie wprowadzaj użytkowników w błąd, określając tematykę podstrony w nagłówku bądź konsekwentny w treści.

Wszystkie powyższe działania pozwolą uwidocznić i wyróżnić Twoją treść, co oczywiście wpłynie pozytywnie na pozycjonowanie stron internetowych. Nie poprzestawaj na tym – udostępniaj swoją treści w Internecie, dyskutuj o niej w mediach społecznościowych. Zachęcić w ten sposób użytkownika do wejścia na stronę.


Przejdź do rozdziału IV