Zbadaj świat SEO

Prawdziwa skarbnica wiedzy na temat pozycjonowania stron internetowych zupełnie za darmo!

Rozdział II
Zbadaj swój rynek

Jednym z najważniejszych aspektów budowy strategii marketingowej opartej o SEO jest znajomość rynku oraz określenie docelowych odbiorców Twojej strony. Dzięki temu wszystkie działania związane z docieraniem do użytkownika będą skuteczniejsze oraz pozwolą na zachowanie tożsamości marki.

Zasada: twórz dla użytkownika, nie dla wyszukiwarek

W pracy nad stroną kieruj się powyższą dewizą. Twoja strona ma przede wszystkim odpowiedzieć na pytanie użytkownika, zaspokoić jego potrzeby albo wskazać drogę. Na tej podstawie można wyróżnić 3 podstawowe typy wyszukiwań/zapytań:

  1. Zapytanie transakcyjne – pada w momencie powstania chęci zakupu, np. poszukiwaniu odzieży, kupna biletu czy poszukiwania materiału video.
  2. Zapytanie informacyjne – pojawia się w potrzebie odnalezienia wiedzy na dany temat, czyli na przykład pytanie o definicję choroby bądź najlepszą restaurację.
  3. Zapytanie nawigacyjne – występuje w momencie poszukiwania danego miejsca bądź zasoby w Internecie, np. gdy poszukujemy adresu firmy lub konta osoby w mediach społecznościowych.

Po określeniu jaki typ zapytania powinien prowadzić do Twojej strony, będziesz w stanie określić jaką treść na stronę powinieneś przygotować. Postaw się w miejscu potencjalnego użytkownika i sprawdź czy Twoja strona odpowiedziała na zadanie pytanie i zaspokoiła Twoje potrzeby. Jeżeli tak jest to wyszukiwarka również to zauważy i ustawi stronę wyżej w wynikach wyszukiwania.

Wykorzystaj SEO dla Twojego biznesu

Czy warto inwestować właśnie w pozycjonowanie stron WWW? Tak, świadczą o tym liczby. Praktycznie 90% Polaków używa internetu, czy to za pośrednictwem telefonu komórkowego, tabletu bądź komputera. W najpopularniejszej wyszukiwarce Google na minutę pada blisko milion zapytań. Widać, że potencjał w wyszukiwarce jest ogromny, dlatego strona Twojej firmy powinna się znaleźć na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Nie pojawi się ona tam bez odpowiednio zaplanowanej strategi SEO. To proste - witryny niezoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek nie mogą liczyć na najwyższe pozycje.

Żeby je osiągnąć musisz lepiej poznać SEO – zapraszamy do kolejnego rozdziału naszej akademii, który pokaże jak uwidocznić stronę w sieci.


Przejdź do rozdziału III