Prawdziwa skarbnica wiedzy na temat pozycjonowania stron internetowych zupełnie za darmo!
Jednym z najważniejszych aspektów budowy strategii marketingowej opartej o SEO jest znajomość rynku oraz określenie docelowych odbiorców Twojej strony. Dzięki temu wszystkie działania związane z docieraniem do użytkownika będą skuteczniejsze oraz pozwolą na zachowanie tożsamości marki.
Zasada: twórz dla użytkownika, nie dla wyszukiwarek
W pracy nad stroną kieruj się powyższą dewizą. Twoja strona ma przede wszystkim odpowiedzieć na pytanie użytkownika, zaspokoić jego potrzeby albo wskazać drogę. Na tej podstawie można wyróżnić 3 podstawowe typy wyszukiwań/zapytań:
Po określeniu jaki typ zapytania powinien prowadzić do Twojej strony, będziesz w stanie określić jaką treść na stronę powinieneś przygotować. Postaw się w miejscu potencjalnego użytkownika i sprawdź czy Twoja strona odpowiedziała na zadanie pytanie i zaspokoiła Twoje potrzeby. Jeżeli tak jest to wyszukiwarka również to zauważy i ustawi stronę wyżej w wynikach wyszukiwania.
Czy warto inwestować właśnie w pozycjonowanie stron WWW? Tak, świadczą o tym liczby. Praktycznie 90% Polaków używa internetu, czy to za pośrednictwem telefonu komórkowego, tabletu bądź komputera. W najpopularniejszej wyszukiwarce Google na minutę pada blisko milion zapytań. Widać, że potencjał w wyszukiwarce jest ogromny, dlatego strona Twojej firmy powinna się znaleźć na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Nie pojawi się ona tam bez odpowiednio zaplanowanej strategi SEO. To proste - witryny niezoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek nie mogą liczyć na najwyższe pozycje.
Żeby je osiągnąć musisz lepiej poznać SEO – zapraszamy do kolejnego rozdziału naszej akademii, który pokaże jak uwidocznić stronę w sieci.